Show simple item record

dc.contributor.authorLangbraaten, Nina
dc.date.accessioned2018-06-19T07:31:27Z
dc.date.available2018-06-19T07:31:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1503-8815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2501952
dc.description.abstractNy teknologi og nye handelsmønstre påvirker hvordan publikum betaler for varer og tjenester. For småbetalinger er systemer for kontaktløse betalingskort og ulike former for betalinger med mobiltelefon under utvikling. For betalinger ved handel på internett ønsker blant annet aktører som PayPal og Google å vinne markedsandeler. I betalingsformidlingen møter bankene derfor konkurranse fra aktører utenfor banksektoren. Artikkelen gir en oversikt over noen initiativ til nye betalingsløsninger i Norge og internasjonalt. Hvilke løsninger som vil få gjennomslag, er det for tidlig å trekke noen konklusjon om. Brukervennlighet, sikkerhet og pris vil trolig være viktige kriterier for publikums valg av betalingstjenester.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges Banknb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleNye betalingsmåternb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212nb_NO
dc.source.pagenumber14-21nb_NO
dc.source.journalPenger og Kredittnb_NO
dc.source.issue1/2012nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal