• KPIM : en modellbasert indikator for underliggende inflasjon 

      Hov, Marius Nyborg (Aktuell Kommentar;5/2010, Others, 2010)
      KPIM er en ny indikator for underliggende inflasjon, se Pengepolitisk rapport 3/10. Indikatoren er basert på prediksjonsevnen til delindeksene i KPI, og skiller seg dermed noe ut i forhold til andre indikatorer som Norges ...
    • KPIXE, en ny indikator for underliggende inflasjon 

      Nordbø, Einar W. (Aktuell Kommentar;3/2008, Others, 2008)
      Det operative målet for pengepolitikken er en årsvekst i konsumprisene som over tid er nær 2,5 prosent. Det tas i utgangspunktet ikke hensyn til direkte effekter som skyldes endringer i rentenivået, skatter, avgifter og ...
    • Kredittpolitikken som redskap i den samfunnsøkonomiske styringen fra 1965 til 1980 

      Ecklund, Gunnhild J. (Staff Memo;17/2011, Working paper, 2011)
      De overordnede målsettingene for den økonomiske politikken i Norges i etterkrigstiden har vært å sikre full sysselsetting, stabil vekst og en sosialt rettferdig fordeling av godene. Disse målene har vært forsøkt nådd gjennom ...
    • Kredittrisiko knyttet til foretakssektoren 

      Sæther, Pål; Larsen, Kai (Journal article, 1999)
      I tillegg til å beskrive Norges Banks risikoklassifiseringsmodell (SEBRA1), drøfter artikkelen utviklingen i foretakenes finansielle stilling og dens betydning for norske finansinstitusjoner. Analysen indikerer at ...
    • Kriseløsing av banker ved hjelp av bail-in – momenter ved innføring i Norge 

      Vale, Bent (Staff Memo;12/2014, Working paper, 2014)
      Her gjennomgås hvordan bail-in eller nedskrivning av en banks gjeldsfordringer og tvungen konvertering av gjeld til egenkapital kan brukes under krisehåndtering av banken. Fremstillingen tar utgangspunkt i EUs direktiv for ...
    • Kriterier for en god motsyklisk kapitalbuffer 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;1/2013, Report, 2013)
      Målet med den motsykliske kapitalbufferen er å gjøre bankene mer solide i en kommende lavkonjunktur og motvirke store utslag i tilbudet av kreditt som kan forsterke svingningene i økonomien. Bufferkravet bør økes når ...
    • Kriterier for «gode» begrunnelser 

      Qvigstad, Jan F.; Schei, Tore (Working papers;6/2018, Working paper, 2018)
      I demokratiske samfunn utøver ulike institusjoner gjennom beslutninger viktig samfunnsmakt. Beslutningene kan rette seg mot enkeltindivider eller ha en mer generell samfunnsmessig virkning. Det er en selvfølge i dag at ...
    • Kronekursen og bedriftenes konkurranseevne 

      Gjedrem, Svein (Others, 2004)
    • Kronekursens rolle ved inflasjonsstyring 

      Bech-Moen, Ole Christian (Others, 2023)
    • Kronen og renten : kronikk i Dagens Næringsliv 

      Gjedrem, Svein (Chronicle, 2001-07-06)
    • Kunderetta betalingsformidling 2016 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;2/2017, Report, 2017)
      Det var sterk vekst i bruken av betalingskort også i 2016. Veksten i bruken av internasjonale betalingskort var særleg sterk, etter at betalingar over internett og bruken av mobile betalingsløysningar auka mykje. Kvar av ...
    • Kunderetta betalingsformidling 2017 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;2/2018, Report, 2018)
      Kvar av oss brukte betalingskortet i gjennomsnitt 441 gonger i 2017, medan den gjennomsnittlege verdien av korttransaksjonane var 397 kroner. Det var på nytt sterk vekst i bruken av internasjonale betalingskort, etter at ...
    • Kunderetta betalingsformidling 2018 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;1/2019, Report, 2019)
      Bruken av betalingskort held fram med å auke. I 2018 vart det gjort til saman 2,5 milliardar transaksjonar med norske betalingskort. Kvar av oss brukte betalingskortet i gjennomsnitt 475 gonger i 2018. Den gjennomsnittlege ...
    • Kunderetta betalingsformidling 2019 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;1/2020, Report, 2020)
      Dei fleste av oss handlar og betaler hyppigare enn tidlegare. Vi gjer meir bruk av elektroniske betalingsmåtar og betaler sjeldnare med kontantar. Dette har vore ei utvikling som har gått over mange år. Noreg er eit av ...
    • Kunderetta betalingsformidling 2020 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;2/2021, Report, 2021)
      Pandemiutbrotet som starta våren 2020, har påverka betalingsmåtane, og dette er godt synleg i statistikken. Talet på kortbetalingar på fysiske brukarstader fall frå 2019 til 2020. Samstundes auka den gjennomsnittlege ...
    • Kunderetta betalingsformidling 2021 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;2/2022, Report, 2022)
      Pandemien påverka tala også i 2021, men ikkje i like stor grad som i 2020. Talet på kortbetalingar auka att, både i Noreg og ved fysiske utsalsstader i utlandet. Kvar av oss nytta i gjennomsnitt korta våre 479 gonger i ...
    • Kunderetta betalingsformidling 2022 

      Ukjent forfatter (Norges Bank Memo;1/2023, Report, 2023)
      Noreg er eit av dei landa i verda der innbyggjarane bruker betalingskorta sine flest gonger kvart år. I gjennomsnitt brukte kvar innbyggjar i Noreg betalingskorta sine 531 gonger i 2022. 86 prosent av betalingane mot fysiske ...
    • Kva land har tent på Kinas framvekst? 

      Husabø, Eilert (Aktuell Kommentar;10/2012, Others, 2012)
      Kinas reformperiode tok til i 1978, då Deng Xiaoping kom til makta. Under hans styre byrja prosessen med å opne den kinesiske økonomien for handel med omverda. I denne perioden har Kina opplevd ein økonomisk vekst utan ...
    • Kvalitet på sedler i sirkulasjon - Norges Banks rolle og system for oppfølging 

      Eklund, Trond; Veggum, Leif; Natvig, Peder; Michelazzi, Lisa Hausberg (Staff Memo;7/2016, Working paper, 2016)
      Norges Bank har etter år 2000 gjennomført store endringer i sin rolle og virksomhet på kontantområdet. Siktemålet har vært å øke effektiviteten i det samlede betalingssystemet og innen kontantforsyningen. Banken har inntatt ...